<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d6465354\x26blogName\x3drahina.info+%7C+blog\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://rahina.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dfi_FI\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://rahina.blogspot.com/\x26vt\x3d-459504989336909596', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

rahina.info | blog

Espressohöyryistä höpinää

Oikea liittymä

Irlatilaisen matkapuhelinliittymän avaaminen oli mielenkiintoinen operaatio. Ensin tavailin nimeni ja myyjä kirjoitti ne - kaikki neljä - urhoollisesti sitten hän halusi entisen osoitteeni ja tavattuani sen pääsimme eteenpäin lomakkeessa. Kohta tulikin aika että hän soitti asiakaspalveluun jonne hän sitten tavaili kaiken. Ts. näin työllistettiin yksi ylimääräinen ihminen. Todennäköisesti langanpäässä oleva latoi kaiken järjestelmään. Todennäköisesti syyksi annetaan sama kuin miksi oankista toiseen ei voi siirtää rahaa kuin kävelemällä konttoriin; "it's not safe enough yet" - tuo oli pankkivirkailijan virallinen kommetti asiaan kun kysyin.
Kun myyjän oli tavailtava suomalainen osoitteeni hän parkaisi "Please don't make me spell this, it's Finnish address". Silti armoa ei herunut. Lomake päästiin loppuun asti ja sitten olikin toisen puhelun aika. Minä kun halusin säilyttää vanhan numeroni. Tämä puhelu kesti parisen kymmentä minuuttia. Taaskin yhden ihmisen työpanos olisi vältetty jos myyjä olisi suoraan voinut naputella pyynnön järjestelmään.
Taidankin tehdä gradun suomalaisista tietohallintajärjestelmistä - enään pitäisi vain hakeutua jonnekin opiskelemaan alaa - ja tulen irlantiin konsulttina muuttamaan järjestelmän tehokkaaksi siirtämällä sen 1900-luvun muutoskauden kautta 2000-luvulle...
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

» Lähetä kommentti