<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d6465354\x26blogName\x3drahina.info+%7C+blog\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://rahina.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dfi_FI\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://rahina.blogspot.com/\x26vt\x3d-459504989336909596', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

rahina.info | blog

Espressohöyryistä höpinää

Elokuvamainonta

Käväisin eilen katsastamassa hämiksen paluun - päästyäni Potter-fanien tukkimaan lippupalveluun oli vastannut neiti hieman ihmeissään kun pyysin kaksi lippua "hämiksen paluun", minun piti sitten kääntää se Spiderman2:ksi. Elokuvaa katsomaan mennessä pitää muistaa että niiden alussa on "keskimäärin" 10 - vai oliko se 15 - minuuttia mainoksia. Tarkoittaen oikeastaan sitä että jos menee Kompleksiin katsomaan leffaa mainoksia pääsee ihastelemaan 20min ja pienessä teatterissa tuskin ollenkaan.
Nyt silmääni iski Pepsin uusi megalomaaninen mainos. Se on se - muistaakseni - kaikista kallein tehty mainos jota "tähdittää" vähäpukeiset Britney, Pink ja Beyonce jollain Colosseumin tapaisella areenalla. Taustalla soi ehkä Queenin huonoin ja soitetuin biisi "(We will) Rock you". Itseasiassa kyseessä ei edes ole mainos, vaan pikemminkin musiikkivideo. Cover- sellainen. Rock you on kohtuu tylsä, tautologien biisi, eikä Britneyn, Pinkin tai Beyoncen ulkonäkö sitä pelasta. Kamera kiertää Colosseumia välillä pysähtyen kuvaamaan Keisaria esittävää latinotähteä joka tuntuu olevan yhtä ulalla kuin katsojakin, välillä yhtä "tähtikolmikosta".
Vihdoin se pepsi-kylmiö putoaa - mitä koko biisin ajan oli vihjailtukin - kun yleisö taputtaa ja huutaa tarpeeksi lujaa aiheuttaen ketjureaktion jossa keisari omituisesti lentää areenalle leijona häkin eteen ja katsoja voi huokaista helpotuksesta; se on Loppu.
Muistelimme kaverini kanssa että yleensä Coca-Cola on tehnyt huonommat mainokset, mutta tämä vie kyllä ykkössijan. Kallis se on ollut, mutta valitettavasti rahat on käytetty kolmeen - ok, neljään varmaan se keisarikin on joku Enrique Inglesias tms. - "tähteen" eikä juoneen, taiteellisuuteen tai edes ilmaisuun. Valitettavasti tämäkin tuo todennäköisesti Pepsi Co:lle rahat takaisin.
Paljon parempi mainos oli Greenpeacen Itämeren suojeluprojektista joka tuli Pepsi-spektaakkelin jälkeen.
Musta-valkokuvaa. Isä lähettää, kenties vaimolleen, kirjettä jossa kertoo mitä onkaan lasten kanssa tehnyt saaristossa. Samaan pöytään istuu mies kahvikupin kanssa ja kaataa kupin vahingossa. Kortti on pöydällä kuvapuoli - Itämeri - ylöspäin. Kahvi lähtee leviämään Pietärista Suomen rannikkoa pitkin ja pian kattaa Turun saaristonkin.
Mainos kertoo sen mitä pitääkin. Enkä nyt viittaa siihen että juuri Pietari tai Venäjä olisi uhka. Lyhyt, ytimekäs, informatiivinen. Kun öljy leviää ei voi enään uida tai kalastella merellä.
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

» Lähetä kommentti